نور و رنگ و تاثیر آن ها در افزایش جذابیت دکوراسیون

در سایت سایه بام با انواع سقف های متحرک پارچه ای، شیشه ای، آلومینیومی، استخر و ... نحوه کارکرد آن ها آشنا می شوید.

تاریخچه سقف های متحرک و مزایای استفاده از این سقف ها
توضیح جزء به جزء اجرای سقف های متحرک
سقف متحرک یا سقف ثابت، کدام یک را انتخاب کنیم؟
چگونه از به هدر رفتن انرژی در ساختمان ها جلوگیری کنیم؟
نور و رنگ و تاثیر آن ها در افزایش جذابیت دکوراسیون
ایده های خلاقانه برای مبلمان بالکن ها
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

نور و رنگ و تاثیر آن ها در افزایش جذابیت دکوراسیون

نور و رنگ و تاثیر آن ها در افزایش جذابیت دکوراسیون

نور و رنگ دو عنصر مهم و حیاتی در طراحی داخلی به حساب می آیند. اگر نورپردازی به درستی اجرا نشود، طراحی و دکوراسیون هر چند زیبا، به چشم نمی آید. امروزه نورپردازی در سبک های مختلف معماری، اهمیت بسیاری پیدا کرده است و به همین دلیل شاهد ورود انواع لامپ ها، چراغ های روشنایی، وسایل مختلف برای تولید نورهای رنگی و ... در بازار هستیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی چگونگی نورپردازی منزل یا محیط کار بپردازیم، با ما همراه باشید.   Luxury Lighting 1 1024x576

نقش نور در دکوراسیون

نور با برخورد به سطح اجسام، به چشم ما بازگشته و همین موضوع موجب می شود تا ما بتوانیم اجسام و اشیا را ببینیم و زیبایی های آن ها را تشخیص بدهیم. بنابراین روشنایی و نور در زندگی و به خصوص در بحث طراحی داخلی نقش مهمی ایفا می کنند. با این حال استفاده بیش از حد از نور نیز مانند استفاده کم از آن، می تواند تاثیر منفی در طراحی داخلی شما داشته باشد.

صنعت روشنایی و طراحی

در دکوراسیون داخلی بر پایه نور، طراحان و معماران می توانند یکی از این دو روش را انتخاب کنند، یا می توانند تا جای ممکن از لامپ ها و لوازم روشنایی استفاده کنند و فضای اطراف خود را نورپردازی کنند، یا می توانند به روش بهینه و با استفاده از تکنیک های نورپردازی، به طراحی و نورپردازی محیط خود بپردازند. روش دوم هم مقرون به صرفه تر و هم حرفه ای تر می باشد و در نهایت نیز طراحی نهایی چشم نوازتر خواهد بود.

روش های مختلف در نورپردازی

روش های مختلفی برای نورپردازی در طراحی داخلی وجود دارد که چندتا از مهمترین این روش ها را با یکدیگر مرور می کنیم:
  • استفاده از نور روز یا نور طبیعی خورشید:

    خورشید در طول روز مهمترین منبع نور محسوب می شود، بابراین اگر بتوانید به بهترین نحو از آن در طراحی داخلی استفاده کنید، می توانید هم در هزینه ها صرفه جویی کرده و هم زیبایی فوق العاده ای به فضای اطراف خود ببخشید. بهترین روش برای استفاده از نور طبیعی، استفاده از سقف های شیشه ای یا اسکای لایت می باشد که در عین زیبایی ظاهری، می توانند تا حد زیادی نور محیط را در طول روز تامین کنند.
  • استفاده از نور متمرکز یا کانونی:

    یکی دیگر از روش های نوین نورپردازی، استفاده از نور متمرکز برای مناطقی است که نیاز به نور بیشتری دارد، مثلا یک تابلوی نقاشی یا یک اثر هنری، در صورتی که این نور خاموش شود، تاثیر چندانی در روشنایی فضای محیط نخواهد داشت.
  • استفاده از نور ترکیبی (مصنوعی و طبیعی):

    دیگر روشی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از نور ترکیبی در طراحی داخلی است. نور ترکیبی می تواند شامل نور طبیعی خورشید و نور مصنوعی شامل انواع لامپ های رنگی و ... باشد. در این روش می توان میزان نور را کنترل کرد و آن را کم یا زیاد نمود.
  • استفاده از نور مصنوعی یا نور لامپ

    نور مصنوعی یا نور لامپ، یکی از مهمترین روش های نورپردازی به شمار می رود. در این روش می توانید از انواع لامپ های رنگی و غیر رنگی با شدت نورهای محتلف استفاده کنید. اگر برای منزل یا محیط کار خود سقف متحرک پارچه ای در نظر گرفته اید، این نکته را به خاطر داشته باشید که در سقف های متحرک پارچه ای، امکان نورپردازی به صورت حرفه ای نیز وجود دارد.
  officebeleuchtung

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد، نمی توان نقش نور را در طراحلامپی داخلی نادیده گرفت، بنابراین بهتر است برای طراحی و نورپردازی فضای داخلی خود از متخصصین در این زمینه بهره ببرید یا در صورتی که خودتان قصد نورپردازی محیط منزل یا محل کار خود را دارید، با مطالعه در این زمینه، بهترین راه کار را برای نورپردازی انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را به دست اورید.
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.