کاربرد فنگ شویی در طراحی داخلی منزل یا محیط کار

در سایت سایه بام با انواع سقف های متحرک پارچه ای، شیشه ای، آلومینیومی، استخر و ... نحوه کارکرد آن ها آشنا می شوید.

تاریخچه سقف های متحرک و مزایای استفاده از این سقف ها
توضیح جزء به جزء اجرای سقف های متحرک
سقف متحرک یا سقف ثابت، کدام یک را انتخاب کنیم؟
چگونه از به هدر رفتن انرژی در ساختمان ها جلوگیری کنیم؟
نور و رنگ و تاثیر آن ها در افزایش جذابیت دکوراسیون
ایده های خلاقانه برای مبلمان بالکن ها
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

کاربرد فنگ شویی در طراحی داخلی منزل یا محیط کار

fi fengshui

کاربرد فنگ شویی در طراحی داخلی منزل یا محیط کار

فنگ شوی یک فلسفه باستانی چینی است که هدف آن یافتن تعادل و هماهنگی بین عناصر است. اصول فنگ شوی فراتر از اصول راحتی یا زیبایی است، اصل این فلسفه تأکید بر سلامت جسمی و روحی ، موفقیت و روابط سالم است که از طریق جریان انرژی مثبت حاصل می شود. فنگ شویی که معمولاً از آن به عنوان هنر محل استقرار یاد می شود ، در مورد قرار دادن عناصر مختلف برای بهینه سازی "چی" یا انرژی است. این اصطلاح از دو کلمه تشکیل شده است: "فنگ" ، به معنی باد و "شوی" به معنی آب. این دو عنصر نه تنها برای وجود انسان اساسی و حیاتی هستند ، بلکه در جهان حرکت نموده و در جریان هستند. اصول فنگ شویی در بسیاری از عناصر زندگی کاربرد دارد، یکی از مهمترین کاربردهای آن معمولاً در طراحی داخلی است، زیرا ابزارهایی که در آنالیز فنگ شویی استفاده می شوند به راحتی در متن یک خانه قابل استفاده هستند.   فنگ شویی

عناصر فنگ شویی

پنج عنصر مهم فنگ شویی چوب،فلز،زمین،آب و آتش می باشند.  

چوب

نماد رشد و نشاط است. قرار دادن وسایل چوبی در منز، موجب ایجاد شور و اشتیاق می شود. گیاهان و مبلمان چوبی راههای آسان برای اضافه کردن این عنصر در فضای خانه هستند.

فلز

نماد منطق و شعور است و از دانش و وضوح ذهنی پشتیبانی می کند. این عنصر را با قاب های فلزی یا مجسمه به فضای خود اضافه کنید.

زمین

نماد ثبات و تعادل است. عنصر زمین را با سنگ ها، کریستال ها و تصاویر منظره به داخل خانه بیاورید.

آب

نماد خرد و آرامش است و به وضوح و آرامش کمک می کند. آینه ها، سطوح بازتابنده و آکواریوم ها روش هایی برای اضافه کردن عنصر آب به فضای شما هستند.

آتش

نماد اشتیاق و انرژی و نماد تحول، گسترش و نوسان است. از شمع ها و اشیاء قرمز استفاده کنید تا فضای خود را با عنصر آتش همراه کنید.  

نکات جذاب برای بهره گیری بهتر از فنگ شویی در طراحی فضای خانه یا محیط کار

  • در ورودی به عنوان مدخل انرژی در فنگ شویی نامیده می شود. سعی کنید در جلو منزل خود را به بهترین شکل رنگ آمیزی کنید. از رنگ های سبز یا قهوه ای برای رنگ آمیزی در ورودی استفاده کنید.
  • از درهم و برهم بودن بیش از حد اجتناب کنید. آشفتگی بیش از حد مانع از جاری شدن انرژی می شود و ذهن شما را درگیری می کند. فضای تمیز و مرتب به شما امکان تنفس و تمرکز بیشتری را می دهد.
  • از بلورهای مختلف استفاده کنید. برای حس عشق از کوارتز، برای محافظت از تورمالین و برای ایجاد حس خوب از سیترین استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هوا و نور در جریان باشند. از آنجا که هوا یکی از عناصر اصلی در فنگ شویی است ، باید توجه ویژه ای به آن داشت. ترکیبی از نور طبیعی و هوا انرژی و جوانسازی خوبی را به همراه خواهد داشت.
  • تختخواب یا میزها را به سمت در قرار دهید. اینن حالت قدرت را افزایش داده و آسیب پذیری را به حداقل می رساند.
  • سعی کنید از گلدان در اتاق ها استفاده کنید. هر اتاق را با یک گلدان تزئین کنید. آنها نه تنها انرژی را بهبود می بخشند بلکه سلامتی را نیز افزایش می دهند و به طور طبیعی هوا را تصفیه می کنند.
به طور کلی بهره گیری از فنگ شویی می تواند موجب جریان بهتر انرژی در محیط شده و در منزل یا محیط کار بازده شما را افزایش دهد. با به کارگیری این نکات، آرامش را به محیط اطراف خود بیاورید.   منبع : گروه تحقیقات و توسعه شرکت سایه بام ، اولین تولیدکننده سقف متحرک و شیشه متحرک در ایران  
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.